INFORMACJE DOT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
(OBOWIĄZEK INFORMACYJNY)
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO” informujemy, że administratorem
danych osobowych (dalej jako: „Administrator”) jest Jadłodajnia Miejska w Jaworznie z siedzibą
przy ul. Zacisze 1, 43-600 Jaworzno, NIP 6322010013, e-mail: jadlodajnia@jm.jaworzno.pl, tel.:
+48 32 616 37 64.
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora
Danych można uzyskać informację, kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych – Panem
Marcinem Zemła w następujących formach: przesyłając informację na adres e-mail:
marcin@informatics.jaworzno.pl, telefonicznie pod numerem: 600991705, listownie i osobiście pod
adresem siedziby Administratora.
CEL ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH
Administratora przetwarza dane osobowe w celu zapewnienia wsparcia społecznego osobom i
rodzinom w zakresie umożliwienia całodziennego wyżywienia w placówce gastronomicznej o
charakterze otwartym. Podstawa prawna przetwarzania danych w zakresie głównej działań
Administratora wynika w szczególności z art. 6 ust. 1 lit. C RODO (przetwarzanie jest niezbędne
do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z obowiązującymi
przepisami: ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej, ustawa z dnia 08 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym, ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Państwa dane osobowe będą przechowywane albo przez okres zgodny z odpowiednimi
przepisami prawa dot. postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania
oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych albo do
momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą, jeśli dane są przetwarzane w oparciu
o wyrażoną zgodę.
ODBIORCY DANYCH
Dostęp do danych będą miały osoby pracujące i współpracujące z Administratorem danych w
zakresie realizacji działań statutowych jednostki oraz podmioty realizujące usługi
prawno-finansowe oraz informatyczne na rzecz Administratora danych – każdorazowo będą
zawierane wówczas umowy powierzenia. Państwa dane w przypadkach ściśle określonych
przepisami prawa mogą zostać ujawnione poprzez przesłanie uprawnionym podmiotom.
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH POZA OBSZAR EOG
Administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych poza obszar Europejskiego Obszaru
Gospodarczego (tj. obszar obejmujący kraje Unii Europejskiej, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
Informujemy, że przysługują Państwu następujące prawa dotyczące danych osobowych:
1) dostęp do swoich danych osobowych, tj. uzyskania informacji, czy Administrator przetwarza
Państwa dane, a jeśli tak to w jakim zakresie,
2) sprostowania danych osobowych, w przypadku, gdy Państwa zdaniem są one
nieprawidłowe lub niekompletne,
3) ograniczenie przetwarzania danych, tj. nakazania przechowywania danych dotychczas
zebranych przez Administratora i wstrzymania dalszych operacji danych,
4) usunięcia danych osobowych,
5) przenoszenia danych osobowych,
6) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, gdy przetwarzanie danych odbywa się w
oparciu o wyrażoną zgodę – z zastrzeżeniem, że wycofanie tej zgody nie wpływa na
zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
cofnięciem,
7) prawo do sprzeciwu,
8) wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
w przypadku, gdy Państwa zdaniem przetwarzanie danych osobowych przez
Administratora odbywa się z naruszeniem prawa pod aktualnym adresem wskazanym na
stronie internetowej: https://uodo.gov.pl/p/kontakt
W celu realizacji wymienionych praw należy złożyć wniosek z wybranym żądaniem.
PODSTAWA PODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym koniecznym do realizacji
zadań statutowych placówki. Dodatkowo możemy prosić o podanie danych opcjonalnych za
Państwa zgodą, których niepodanie znacząco utrudni prawidłową organizację pracy szkoły i
wpłynie na jakość świadczonych usług, jak również może zaważyć na bezpieczeństwu
wychowanków.
INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI
Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również profilowane, co
oznacza, że żadne decyzje wywołujące wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób na
Państwa istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych
osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.